Zikir dan Doa Selepas Solat oleh Hazamin


Zikir dan Doa Selepas Solat
oleh Hazamin
Edisi penuh
40 minit 18 saat
Terbitan InTeam Record
Dengan sarikata Bahasa Melayu
Ditaja oleh Astro

link :
http://www.youtube.com/watch?v=9N2jar7Mtw8

Download dengan rapidlich :
File Zikir_dan_Doa_Selepas_Solat_oleh_Hazamin_Full_Version_-_(Ehsan_Astro_Oasis)-[9N2jar7Mtw8][f43].webm (108.59 MB)

Embbed video :

Ini adalah versi perlahan. Tok imam masjid pekan aku lagi best. Lepas solat terus Al Fatihah & doa. Solat Isya bro. Bukan Zohor atau Asar.

Solat fardu berjamaah di masjid/surau


Sempena maulid ini marilah kita orang lelaki menunaikan solat berjamaah di masjid atau surau.

Nabi Muhammad tak suruh sambut harijadinya. Nabi Muhammad suruh menunaikan solat fardu berjamaah di masjid. Orang buta pun disuruh solat berjamaah di masjid lagikan orang yang sihat.

Orang melayu ni lain yang disuruh lain yang dibuat.

Keliling masjid rumah orang melayu. Yang datang solat empat orang saja. Ada kampong lagi teruk magrib dengan ISya pun tak ada langsung solat berjamaah di surau.

Pagi sambut menyambut Maulid Nabi. Zuhor masjid tak ada orang jugak.

Takbir raya


Takbir hari raya bersama Us. Asri
Time : 6:40
Kadar Bit: 256 kbps
Kadar Sampel: 48000
TAKBIR HARI RAYA

Lagu raya


eidul adha mubarak

Tajuk :Haji Menuju Allah
Artis : Nada Murni
Album : Koleksi Top Hit nada Murni
Pengeluar : OVA rekod
Tahun : 95
File : mp3PRO
Nada Murni – Haji Menuju Allah.mp3

Fringe dan CSI telah dilancarkan


Priviously on BoB Releases

Yes. Musim baharu Fringe Season 3 episode 1 dan CSI Season 11 episode 1 telah selamat dlepaskan.

Peminat kedua cerita ini kini boleh menbawa turun dari tempat biasa. Pengguna jalurlebar dengan kouta terhad boleh membawa turun versi 130mb mkv keluaran dari BoB.

Untuk menonton movie mkv saya menggunakan SMPlayer. VLC, Totem juga boleh digunakan. Saya memilih SMPlayer sebab ada subtitle yg lari dengan dialog. Dengan menggunakan key G atau Y saya boleh mengejar subtitle yang lari tersebut.

Untuk menginstall SMPlayer, buka saja package manager dan cari smplayer.

Nasi Ayam


Ini bukan resepi nasi ayam. Ini kisah nasi ayam di pasar ramadan.

Pelik tapi benar. bandar batu pahat lebih murah dari pekan parit raja. Parit raja tu pekan kecik. tapi harga barang makanan masak lebih mahal dari bandar batu pahat sendiri. Penjual semua tak kesian ke dengan pelajar UTHM ?

parit raja : nasi ayam RM3.50, Tahun lepas RM3.00
kuih RM2 untuk 5 ketul

batu pahat : nasi ayam RM3.00, tahun lepas/pasar malam beberapa bulan lepas cuma RM2.50.
Ayam golek sekor RM13, ayam percik secucuk RM1.50 saja. nasi lemak RM2.00
Gear box, nasi kerabu, lauk = tiada tanda harga.

rengit : kuih 4 seringgit. Nasi ayan tak jumpa dah habis agaknya sebab saya suka datang pukul 6.50 petang

sengarang : 80% penjual tidak meletakkan tanda harga. Samada lupa, sudah koyak, atau sengaja tak mahu letak. Malas nak tanya.

Bermain bola atau menonton bola ?


Musim bola tiba lagi. Kali ini kisahnya lebih hangat dari biasa. Ada judi halal piala dunia. Ada aplikasi linux untuk piala dunia.

Satu perkara yang ramai orang lupa ialah Islam suruh bersukan bukan menonton orang lain bersukan !

Seperti yang saya nyatakan di atas, Islam menggalakkan umatnya bersukan, bukan menonton orang lain bersukan. Bersukan bukan sebarangan sukan, tetapi sukan yang dapat memberi manfaat kepada Islam dan umatnya:

Segala sesuatu yang bukan merupakan zikir kepada Allah ‘azza wa jalla maka ia adalah sia-sia dan kelalaian kecuali empat perkara: (1) belajar memanah, (2) berlatih untuk meningkatkan ketangkasan berkuda, (3) bersenda gurau dengan ahli keluarga dan (4) belajar berenang. [al-Silsilah al-Shahihah, no: 315]

Baca seterusnya tulisan yangDitulis oleh Kapten Hafiz Firdaus Abdullah bertajuk Piala Dunia

Siapa menang ?


Aku tak peduli. Nak pos jugak.
Teruskan membaca kiriman ini

Selamat tahun baru 2010


Selamat tahun baru.
Apa azam anda tahun ini ?
Bebaskan komputer anda dari perisian cetak rompak.
Anda mampu mengubahnya.

Selamat hari jadi


Selamat hari jadi untuk diri sendiri.

%d bloggers like this: